Recensie: Verliefd op Ibiza

Vanaf de eerste minuut waan je jezelf op Ibiza. De muziek en het heerlijke zonnetje laten je meegenieten van de zomer. Zie je het met het wisselvallige Nederlandse weer even niet meer zitten? Ga dan naar de nieuwe Nederlandse film Verliefd op Ibiza.

In de film spelen veel Bekende Nederlanders, waardoor de minder bekende acteurs niet uit de verf komen. Het is geen sterrencast, want aan sommige spelers kun je je goed ergeren. Een voorbeeld is Kim Feenstra, die het verwende fotomodelletje Elza speelt. Haar stem is al irritant genoeg en haar acteerkunsten laten veel te wensen over, maar toch past de rol goed bij haar. Actrice Simone Kleinsma steelt echter wel de show. Met haar droge humor en romance met de 27-jarige Lars (Jim Bakkum) vermaakt zij de kijker keer op keer. Voor de vrouwen zijn de billen van Jim Bakkum en Jan Kooijman het hoogtepunt van de film. In de strijd wie de mooiste billen heeft, winnen toch de mooie ronde billen van Jan Kooijman, want die van Jim waren een beetje plat en te wit.

In Verliefd op Ibiza lopen net als in de film Alles is Liefde allerlei verhaallijnen door elkaar. We volgen de verschillende personages bij hun ups en downs in de liefde. Er wordt veel drank genuttigd en de pillen blijven ook niet gespaard. Dat geeft het echte Ibiza-leven weer. Met de muziek van Armin van Buuren krijg je meteen zin in een stapavondje.

Het scenario is flinterdun, maar het vakantiegevoel wat de film de kijker geeft, maakt dit helemaal goed. Aan het einde van de film is het jammer om naar buiten te gaan en te zien dat het in Nederland alweer regent.