Minister: niets mis met communicatie stopzetten OV-kaart

Minister: niets mis met communicatie stopzetten OV-kaart

Er is niets mis met de voorlichting van de overheid richting studenten over de wijze waarop ze hun ov-kaart moeten opzeggen. Dat schrijft minister Bussemaker aan de Tweede Kamer. De studenten worden op verschillende manieren geïnformeerd.

“De communicatie over het stopzetten van het studentenreisproduct beoordeel ik als goed”, meent Bussemaker die antwoord geeft op vragen van PvdA-kamerlid Mohammed Mohandis. De overheid ontvangt per maand zes ton boete omdat studenten na beëindiging van hun studie hun OV-kaart niet goed opzeggen.

Bussemaker somt de wijze van communicatie op. De nieuwe wijze van stopzetten is aan alle studenten gemeld in het jaarlijkse bericht studiefinanciering van DUO dat studenten in oktober of november hebben ontvangen. Een maand voordat studenten hun reisproduct moeten stopzetten ontvangen ze daarover een mail of brief van DUO, aldus de minister. En dat is nog niet alles.

“DUO zendt maandelijks een tweet (twitter) richting de DUO-volgers met daarin de oproep het studentenreisproduct tijdig te stoppen bij een ophaalautomaat. Studenten die hun studiefinanciering via MijnDUO stopzetten, krijgen een directe melding dat het reisproduct stopgezet moet worden bij een ophaalautomaat. Ook in de bevestigingsmail van MijnDUO staat de oproep tot stopzetten bij een ophaalautomaat. De openbaar vervoerbedrijven hebben de website en folder aangepast aan de nieuwe wijze van stopzetten en hieraan publiciteit gegeven. De nieuwe wijze van stopzetten wordt duidelijk uitgelegd op duo.nl en studentenreisproduct.nl.”

Bekijk meer recent nieuws

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte. Meld je aan voor de nieuwsbrief van Univers.