Bedrijven doen ‘maar wat’ met social media

Bij veel bedrijven die social media zoals Twitter inzetten, verkeert het gebruik nog in een fase van experimenteren. “Ze weten vaak niet welke sociale media ze moeten gebruiken, hoe ze dat het best kunnen doen en waarom ze juist bepaalde kanalen moeten gebruiken. Kortweg gezegd ontbreekt het aan strategie en benutten ze hun aanwezigheid onvoldoende.”

Dat blijkt uit een onderzoek van Mitchel Schouw en Sef Kerkhofs, social marketing manager bij het Tilburgse Pondres, waar het Brabants Dagblad over schrijft. Het tweetal nam 268 bedrijven onder de loep.

Kerkhofs: “Ruim driekwart van de bedrijven zegt tevreden te zijn, maar nog geen vijftig procent meet de resultaten daadwerkelijk. Met andere woorden: ze doen eigenlijk maar wat. En dat terwijl er best instrumenten zijn om de social media inspanningen te meten.”

In de volgende Univers besteden we ruime aandacht aan social media.

Advertentie.

Bekijk meer recent nieuws

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte. Meld je aan voor de nieuwsbrief van Univers.