Diepe buiging voor marketeers KU Leuven

Journalisten en marketeers zijn meestal niet de beste vrienden. Zij vinden ons soms cynisch en kritisch, wij vinden hun soms irritant. Maar voor de marketeers van de KU Leuven maken we een diepe buiging. Rik Torfs, rector van de KU Leuven, heeft een belangrijke boodschap voor de wereldbevolking. Briljant filmpje, al is het bijbehorende spel minder tof.

“Ja, zijn jullie klaar, ik ga dus zeggen dat we de beste universiteit van het land zijn…euh nee, dat de studenten hier moeten komen studeren..of nee. Beste wereldbevolking, ik ben Rik Torfs, rector van de KU Leuven, gepensioneerd mediafiguur, in mijn vrije tijd triatleet in het diepst van mijn gedachten. Dat we de beste universiteit van het land zijn, en dat u hier moet komen studeren, mag ik van de regisseur niet meer vertellen. Bovendien zou ik enkel herhalen wat u al wist. U weet toch alles. Hoe ik weet dat u alles weet? Omdat u uw tijd verkwanselt achter een laptop, tablet of smartphone. U weet wel, van die dingen die dikwijls beduidend slimmer zijn dan de eigenaar zelf.”…

We zien het de Tilburgse rector magnificus Philip Eijlander nog niet doen…Maar lekker is het wel. Eindelijk eens universiteitsmarketeers die zichzelf niet zo serieus nemen. 3000 kudo’s voor de pr-jongetjes van de KU Leuven. En nog eens 3000 kudo’s extra voor rector Rik die bij het idee voor dit filmpje niet in een spontane kramp schoot.

Bekijk meer recent nieuws

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte. Meld je aan voor de nieuwsbrief van Univers.