Dogfluencers moeten van groene hondenbrokken een succes maken

Dogfluencers moeten van groene hondenbrokken een succes maken

Hondenmagen vullen, de planeet redden en daar natuurlijk ook aan verdienen: dat is de ambitie van Avansstudent Ondernemen Twan Tak. Met een Duitse producent ontwikkelde hij Goood, CO2-neutraal hondenvoer. Dat is op zich al heel goed en heel modern. Om dat in de markt te zetten gebruikt hij een even hippe strategie. Tak  promoot het via populaire puppies op instagram: dogfluencers.

Dat hij zijn fortuin probeert te maken met hondenvoer is niet helemaal toeval, legt de 19-jarige student uit aan hogeschoolblad Punt. Zijn opa importeerde en verkocht al hondenvoer en dat familiebedrijf is nu overgenomen door zijn ouders. “Vroeger was het mijn droom om simpelweg het familiebedrijf voort te zetten, maar nu ben ik mijn eigen merk begonnen. Wanneer ik het bedrijf van mijn ouders overneem, hoop ik een groothandel te beginnen met allerlei verschillende merken.”

Terwijl het hondenvoer heel modern klimaatvriendelijk is en gepromoot door instahonden, staat op de site van het brokkenmerk te lezen dat het allemaal lang geleden, in 1765, begonnen is in een molen in het Duitse dorpje Wehringen. Dat is de fabriek die het voer produceert. Ook een familiebedrijf, legt Tak uit: “Onze families doen al drie generaties zaken met elkaar. Samen met hun dochter heb ik Goood bedacht. Ons merk is dus echt iets van een nieuwe generatie.”

Advertentie.

Bekijk meer recent nieuws

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte. Meld je aan voor de nieuwsbrief van Univers.