Studenten: Winst te boeken bij communicatie UvT
De Universiteit van Tilburg is al internationaal georiënteerd is, maar op dit vlak valt tevens nog erg veel winst te boeken. Daarnaast is aan de interne communicatie en de communicatie tussen Universiteit en student nog veel te verbeteren. Studenten zien de universiteit over het algemeen als ‘een gezellige en gemoedelijke ontmoetingsplaats, maar wel met een erg conservatief karakter.’
Dit alles blijkt uit het visietraject, waarbij een groep actieve studenten is gepolst over de UvT. Met behulp van stemkastjes en interactieve werkvormen zijn begin februari in bijzijn van algemeen secretaris Huub Dekkers ruim 26 actieve ouderejaars studenten ondervraagt. “Juist deze groep heeft een goed beeld van de Universiteit en kan kritisch inzicht geven over de kwaliteiten en de mogelijke verbeterpunten die onze Universiteit heeft” zo stellen de onderzoekers, Inge van der Heijden en Jerre Maas.
Er is niet naar concrete zaken gevraagd zoals de hoeveelheid collegezalen en studieplekken, de onderzoekers hebben zich geconcentreerd op de normen en waarden van de UvT. Eerder werd al een visietraject onder OBP-personeel gehouden.