‘We hebben begroting PSV aangepast’

Het grote verschil tussen de sportonderneming PSV en een onderneming in de reguliere bedrijfswereld is de continu aandacht van media en supporters.

“Een bedrijf als Friesland Campina is meer dan honderd keer zo groot als PSV. Maar als je daar media-aandacht wilde, bijvoorbeeld omdat er een nieuw product werd gelanceerd, moest je moeite doen. Bij PSV zijn altijd vier tot vijf journalisten aanwezig, zelfs als er geen nieuws is. ”

Dat zei Tiny Sanders, algemeen directeur van PSV tijdens Food for Thought, georganiseerd door studievereniging Asset. Sanders is sinds 2010 in dienst bij PSV, daarvoor was hij directievoorzitter bij Campina.

Ook ging Sanders in op de boekhouding van PSV: “De club is momenteel gezond. Maar het perspectief op continuïteit van die gezondheid moet dagelijks bevochten worden. We hebben onze begroting nu aangepast. We rekenen niet meer automatisch op Champions League (CL) gelden. Want als je dat wel doet en je haalt die League niet, heb je direct een enorm tekort.  Ook zonder CL moet je qua begroting dicht bij de nul blijven.”

De Eindhovense voetbalclub maakte vorige week bekend samen met hoofdsponsor Philips partner te worden van de nationale Indiase voetbalbond. Vanuit Eindhoven wordt getracht het niveau van het voetbal in dat land omhoog te brengen. Sanders: “Dat dient vooral een commercieel belang.  In Europa heeft Philips al genoeg naamsbekendheid, in landen als India, Brazilië, Rusland nog niet.”

Bekijk meer recent nieuws

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte. Meld je aan voor de nieuwsbrief van Univers.