Studenten kunnen nu ook virtueel inchecken bij NS

Sinds januari moeten studenten, ook tijdens vrij reizen, inchecken bij de NS. Naast het fysiek inchecken promoot de NS vanaf vandaag ook virtueel inchecken: via social media laten weten waar je bent in het openbaar vervoer.

In de eerste weken van de landelijke actie ‘#ikcheckin’ zijn er prijzen te winnen voor mensen die virtueel inchecken via de NS. De hoofdprijs is een treinreis naar Parijs voor twee, maar er is bijvoorbeeld ook een OV-fietsabonnement te winnen. Virtueel inchecken kan via vele social media: Foursquare, Twitter en Facebook places.

De vorige campagne van de NS, getiteld “Hopelijk ben je dit morgen weer vergeten”, heeft er voor gezorgd dat “verreweg de meeste studenten hun kaartje langs de paaltjes halen,” aldus Willem Dudok. Dudok is mede-oprichter van JohnnyWonder, het marketingbureau achter de nieuwe social media-campagne van de NS. Doordat de meeste studenten nu inchecken ontstaat er volgens Dudok ruimte voor een extra laag:  “de koppeling met de virtuele incheck, en de meerwaarde die dat voor de reiziger van NS kan hebben.”

Bekijk meer recent nieuws

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte. Meld je aan voor de nieuwsbrief van Univers.