Internationale studenten ‘weggestuurd’ bij Rabobank

Internationale studenten ‘weggestuurd’ bij Rabobank

‘We request international student with questions to go to the international office at the university. We will not answer your questions!’ Het briefje dat Univers zag hangen bij de ingang van de Rabobank-vestiging bij de Westermarkt, straalt flink wat onvriendelijkheid uit. Een hartelijk welkom voor de nieuwe internationale studenten is is het in ieder geval niet.

Een baliemedewerker van Rabobank legt het uit: “We hebben geen hekel aan internationale studenten. We openen een bankrekening voor ze en geven ze Engelstalige informatie mee over de vraag hoe alles werkt. Maar dat lezen ze niet. Ze komen steeds met allerlei vragen, we moeten ze zelfs bankierles geven. Maar daar hebben we eigenlijk geen tijd voor.”

Een punt heeft ze wel. In de rij met klanten die wacht op hun beurt staan nog vier internationale studenten (van de zeven wachtenden) met vragen over hun rekening.

De balie-medewerker wijst naar een collega die verderop aan een tafel zit met twee computers. Achter de computers zitten twee internationale studenten die uitleg krijgen over het internetbankieren.

Roos Hogenkamp, directeur van het International Office, was vanochtend niet telefonisch bereikbaar voor een reactie. Later meer…

Bekijk meer recent nieuws

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte. Meld je aan voor de nieuwsbrief van Univers.