Reuring omtrent verdwijnen Euroshopper
Sinds eergisteren bekend werd dat Albert Heijn het Euroshopper merk gaat vervangen door AH Basic, is er op internet een heuse pro-Euroshopper campagne gestart.
Voor veel studenten is Euroshopper een dagelijkse troost voor hun krappe portemonne. Het kwam voor velen van hen dan ook als een shock toen Albert Heijn deze week bekend maakte dat het merk gaat verdwijnen. Zo ook voor de maker van de website Ik Ben Een Euroshopper. Hij roept mensen op om in actie te komen. De fansite bestond al voor het nieuwtje en heeft haar slogan ‘Bukken is besparen’ nu gewijzigd in ‘Ik buk niet voor basic’. Met de strijdkreet ‘Euroshopper moet blijven’ hopen ze Albert Heijn over te halen haar plannen niet door te zetten. De eigenaar van de website is ook een facebook petitie gestart. Bij 50.000 likes bieden ze de AH directie een driegangen-euroshopper-maaltijd aan. Op het moment van schrijven staat het aantal likes op 5.341.
Albert Heijn is op de hoogte van het protest, maar heeft aangegeven niet van haar plannen af te zien. Eind dit jaar zal er geen Euroshopper merk meer in de schappen van Albert Heijn te vinden zijn.
Op twitter kun je de ode aan Euroshopper volgen via de hashtag #RIPeuroshopper. Een selectie uit de tweets:
“Nooit meer schreeuwen dat de Euroshopper limonade naar schoonmaakmiddel smaakt, terwijl je het nooit heb geprobeerd.”
“Nooit meer snel je mandje afdekken wanneer je een lekker wijf tegenkomt in de ah.”
“Weet je hoe design het is om alleen maar rood-witte producten in je keukenkastje te hebben staan. Of blijft dat gewoon?”
“Nooit meer swag boys op straat met blikjes Euroshopper energy en grote rood-witte zakken chips die smaakt naar baksteen.”