Chocolade-hashtag uit de 3D-printer

Een chocolade-hashtag. Als het aan Jochen Riester, docent aan de Hogeschool van Amsterdam, ligt is dat binnenkort een feit. Het hashtag-teken is ondertussen niet meer weg te denken uit onze social media. Daarom wil Riester met studenten van het Domein Media, Creatie & Informatie een chocolade-hekje maken met behulp van een 3D-printer. Dat meldt Folia op hun website.

Riester : “We hebben de 3D-printer, maar we hebben nog geen idee hoeveel chocola erin moet, of het niet verkleurt en wat voor chocola we het best kunnen gebruiken.” Daarom zijn ze nu op zoek naar chocoladeskundigen om te helpen bij het maken van de hekjes.

Of het ook zo’n succes gaat worden weet de docent nog niet. “Ik denk dat mensen eerder naar hun voorletter grijpen. En ik ken nog niemand wiens naam begint met een hekje”, vertelt Riester. Wel denkt hij dat het hekje goed kan dienen als promotiemiddel: “Bedrijven zoals Twitter kunnen het bijvoorbeeld als relatiegeschenk geven aan adverteerders.”

Het idee ontstond bij de vriendin van Riester, Miriam Melchers. Zij wilde de naam van het bedrijf waar ze werkt, Rosetta Stone, vormen met chocoletters voor een Twitteractie, maar kon geen hashtag vinden. De bedoeling is dat de chocolade-hashtag nog voor 1 november een feit is.

Bekijk meer recent nieuws

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte. Meld je aan voor de nieuwsbrief van Univers.