ConsumentenClaim: stuur ons foto’s van bomvolle treinen

ConsumentenClaim: stuur ons foto’s van bomvolle treinen

Puilt jouw Intercity tijdens de spits uit van de mensen? Maak dan een foto en stuur die op naar ConsumentenClaim. De organisatie wil de foto’s gebruiken als bewijslast in een mogelijke rechtszaak tegen NS.De reden voor deze massale kiekjesactie is het grote aantal klachten van mensen die elke dag moeten staan in de trein. Sommigen moeten zelfs noodgedwongen op het perron blijven omdat er geen plek is.

‘Wij willen aan de rechter voorleggen dat de NS óf meer treinstellen in de spits gaat inzetten óf dat reizigers een schadevergoeding krijgen’, is te lezen op de site van de organisatie. Het idee is dat reizigers twee weken lang foto’s kunnen inzenden. Op die manier wil ConsumentenClaim aantonen dat het niet om incidentele drukte gaat. De nieuwe Sprinters worden pas in 2017 geleverd. Nieuwe Intercity-treinen zelfs pas in 2023.

Je kunt meebetalen aan de rechtszaak, mocht die er komen. Dit kan op basis van no cure no pay. Mocht de rechtszaak niets opleveren, dan hoef je niets te betalen, aldus ConsumentenClaim. Het Facebookevenement NK treinreizen in de spits telt overigens al meer dan 27.000 aanmeldingen. Deelnemers gaan morgen massaal treinen, uit protest tegen het plan van NS om studenten uit de spits te weren. Univers schreef hier vorige week ook al over.

Het Interstedelijk Studentenoverleg (ISO) en de Landelijke Studenten Vakbond (LSVb) laten via een persbericht weten dat ze de actie steunen.

Advertentie.

Bekijk meer recent nieuws

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte. Meld je aan voor de nieuwsbrief van Univers.