Fractie SAM opent tijdelijk tweede Student Desk

Je beltegoed verspild aan wachttijd voor een simpele vraag en dan alsnog op pad. Je begint bij de crypische nummertjesautomaat in gebouw A, en gaat dan door voor 20 minuten wachten om je vraag te stellen aan de Student Desk. Studentenpartij Fractie SAM vindt het niet kunnen. Op 29, 30 en 31 augustus openen zij een tweede Student Desk. Ze geven geen pasjes af maar helpen je bij de meest voorkomende vragen. Te beginnen bij de nummertjesautomaat.

De universiteit heeft een onderzoek gedaan naar de telefoontjes van de Student Desk. De conclusie? Afgelopen zomer konden van de 17.467 telefoontjes er slechts 4.563 afgehandeld worden, en moesten 2.217 studenten meer dan 20 minuten wachten voor zij aan de balie geholpen konden. Daarom heeft de Student Desk nog vier extra oproepkrachten ingeschakeld om de stortvloed aan vragen te beantwoorden.

Voor de drukke studenten is het alles behalve ideaal dat er zo’n lange wachttijden gelden. Bij het Student Desk van Fractie SAM kunnen studenten terecht met dezelfde vragen als bij de normale Student Desk. In tegenstelling tot de normale Student Desk hanteert Fractie SAM geen nummertjes systeem dat tot hoog in de cijfers oploopt. Studenten kunnen gewoon naar de balie toelopen met hun vraag. Dat kan zijn over Blackboard, over de TiU app, of over de pasjes. “We willen ze ook de weg nog gewoon wijzen”, zegt Jeroen Aben, de vice voorzitter.  SAM heeft hun Student Desk op twee plaatsen opgesteld. In het Academia gebouw, en in de Mensa in het zogenaamde bushokje.

Imago

Omdat Fractie Sam veel verschillende vragen verwacht, hebben ze zondag een speciale trainingsdag georganiseerd, om daarna de studenten het beste te helpen. Fractie SAM hoopt op deze manier, buiten hun taken in de U-raad, ook meer in contact te komen met de studenten. Jeroen Aben van Fractie SAM bevestigt dat het initiatief ook helpt met het imago van de Fractie onder de studenten: “Eerstejaars leren ons vaak pas kennen na de verkiezingen. Nu komen wij ook zelf in contact met de studenten. Studenten kunnen ons ook altijd mailen. Het is onze taak de vragen die wij krijgen op te lossen in de U-raad, maar nu steken wij ook zelf de handen uit de mouwen.”

Het Student Desk van Fractie SAM zal tijdens de drie geplande dagen elke dag van tien uur ’s ochtends tot vijf uur ’s middags geopend zijn. Dat betekent dat het een uur langer open is dan de reguliere Student Desk.

Advertentie.

Bekijk meer recent nieuws

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte. Meld je aan voor de nieuwsbrief van Univers.