Blog: Markethings.net

Hoe krijg je als jonge ondernemers aandacht voor jouw product als het gaat om een BH-meter? Deze vraag stond centraal voor een zestal studenten Marketing Management aan de Fontys Hogeschool te Eindhoven.

Het antwoord op de eerdergenoemde vraag: Guerrillamarketing. Het Centraal Station in Tilburg was donderdagmiddag het strijdtoneel van een sterk staaltje marketing. Enkele in BH gehulde dames liepen te midden van haastige treinreizigers over een imaginaire BH-meter catwalk en werden begeleid door opzwepende muziek. De actie is ontwikkeld in samenwerking met Lef Academy en Guerrillaz.

Tijdens de actie werd omgeroepen dat uit Europees onderzoek blijkt dat maar liefst 80% van de vrouwen de verkeerde BH-maat draagt. Met behulp van de nu ontwikkelde BH-meter hebben vrouwen de mogelijkheid om zelfstandig en gemakkelijk de juiste BH-maat op te meten. De student company Underneed is verantwoordelijk voor dit concept.

Klik hier voor een foto die door Guerrillaz is genomen is tijdens het evenement. Wat vind jij van deze actie? Geslaagd of juist niet?

Markethings.net is een marketingblog voor studenten in en rondom Tilburg en wordt beheerd door Asset|Marketing.

Redactie: Ruben Teunissen

Advertentie

Bekijk meer recent nieuws

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte. Meld je aan voor de nieuwsbrief van Univers.