Blog: Markethings.net
We gaan alweer even terug in de tijd voor een reclameklassieker die we allemaal herkennen. Trefwoorden: Dommelsch, voortanden en archeoloog. “Hoe zou dat toch komen?” “Geen idee…”
Gouden Loeki
Terug naar een tijd waarin dotcoms uit de lucht schoten toen we net ontdekt hadden dat zo’n milleniumwisseling eigenlijk niet zoveel – of helemaal niks – van doen had gehad. Blogs en social media bestonden amper, maar het mocht Dommelsch niet weerhouden van een treffende reclame. Dat laatste is misschien nog wel een understatement als de grote prijswinnaar van een Gouden Loeki. Met deze prestigieuze bokaal op zak sluit Dommelsch aan in het rijtje van de vrienden die naar Rio wilden vertrekken, de koe in het zwembad en de schreeuwende gasten in een enorme koelkast. Een mooie prijs voor een terechte winnaar!
Brand building
Dommelsch sluit aan in de lange rij van merken die niet voor een specifieke campagne, maar juist voor algemene brand building aan de slag ging. In een tijd zonder ciders, Jills, en 88 verschillende rosébiertjes was bier nog bier, en niks is dan belangrijker om een gevoel aan je merk te hangen. “Attitude is everything”, en misschien binnen bier nog wel meer dan dat. Steek je vinger op als je nog nooit in een zinloze discussie met alle kracht en onomstotelijke argumenten je eigen biermerk hebt verdedigd…Dommelsch heeft ‘t begrepen. Met een logo dat nu tegenwoordig aandoet als archeologisch, duiken we nog maar eens een keertje terug in de tijd.
Markethings.net is een marketingblog voor studenten in en rondom Tilburg en wordt beheerd door Asset|Marketing.
Redactie: Thom Rommens