Mediatop op de schop

Tilburg University publiceert dit jaar geen mediatop. Dat besloot het College van Bestuur. De mediatop zou niet de juiste kwaliteitsimpuls hebben. Daarmee gaat een mijlpaal aan Sylvester Eijffinger voorbij. Eijffinger zou de mediatop voor de tiende keer gewonnen hebben.

Dit jaar gaat de mediatop op zwart. Jammer voor Eijffinger, maar de universiteit slaat het jaar 2014 over wat betreft officiële mediatop. Een expliciete mediaranking is er niet, een bericht over gemaakte keuzes en het jaar 2014 wel. De perswoordvoerder reageert: “De mediatop verdwijnt niet; we hebben alleen een andere insteek. We gaan kijken naar onderzoeken van professoren en niet naar het ‘gewone’ optreden in de media met een quote. Ook checken we hoe ze scoren met hun onderzoek en hoe ze zich profileren in hun vakgebied. Daarbij staat de vraag centraal hoe ze hun onderzoek in de media brengen. Er wordt dus meer naar kwaliteit gekeken. Samengevat: de focus is breder en meer substantieel.”

De mediatop is het jaarlijkse eindresultaat van de mediaoptredens van medewerkers van Tilburg Unversity. Er wordt gekeken naar wat een bepaalde medewerker bijdraagt aan de naamsbekendheid en mediavalorisatie van ‘zijn’ of ‘haar’ universiteit. Met ingang van volgend jaar dus met een andere insteek.

In Univers no.9 lees je het hele verhaal over de mediatop.

Advertentie.

Bekijk meer recent nieuws

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte. Meld je aan voor de nieuwsbrief van Univers.