Lullen in de lift

Een goed idee moet ook nog verkocht worden. Meestal in een pitch: een kort, maar krachtig verkooppraatje. Volgende week woensdag pitchen vijftien studenten hun business idee aan professionals in de lift van gebouw K.

Het is net een scene uit een film: in de lift glippen bij de head honcho en onderweg naar de executive lounge jezelf in zijn goede gratiën lullen. Dat is precies de bedoeling van The Elevator Pitch Competition, georganiseerd door Integrand, Starterslift en Tilburg Centre of Entrepeneurship.

Vijftien studenten van Tilburg University gaan bovenstaand scenario naspelen. De studenten hebben ongeveer 45 seconden om indruk te maken op professionals van Rabobank, Sanoma, CbusineZ en Randstad. Eén-voor-één stappen ze met de professionals de lift van gebouw K in om tijdens de rit omhoog hun idee te pitchen. De winnaar ontvangt een iPad én financiering voor hun plan.

De pitches zijn onderverdeeld in vier thema’s: sustainability, healthcare, labor market en media. De competitie vindt plaats op woensdag 26 februari.

Advertentie.

Bekijk meer recent nieuws

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte. Meld je aan voor de nieuwsbrief van Univers.