UvA parodieert concurrenten
De Universiteit van Amsterdam (UvA) neemt een aantal andere universiteiten op de hak met een nieuwe reclamecampagne voor de masterdag. De universiteit bedacht verschillende parodieën op slogans van concurrenten.
Een van de slachtoffers is de Universiteit Leiden. De UvA eigende de Leidse slogan ‘Bij ons leer je de wereld kennen’ toe door hem te vervormen tot ‘Waar je de echte wereld leert kennen’. De Universiteit van Tilburg (‘Understanding society’) is niet meegenomen in de campagne. Utrecht University (UU), de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) en UvA’s stadsgenoot van de Vrije Universiteit (VU) kunnen posters met vervormde slogans verwachten in hun stad.
Reacties
De RUG kon het niet laten om via Twitter op de campagne te reageren. De Groningse slogan werd van ‘Er gaat niets boven Groningen’ omgetoverd in ‘Er gaat iets boven Groningen’.
Ja, Noordpolderzijl, Delfzijl, Appingedam, Schiermonnikoog. @UvA_Amsterdam #UVA pic.twitter.com/gnejp71jtb
— University Groningen (@univgroningen) 24 oktober 2017
“We hopen dat deze slogans beter opgepikt worden door de studenten. Voorheen hadden we altijd een algemene slogan voor de masterdag in andere steden hangen”, vertelt een woordvoerder van de Universiteit van Amsterdam aan Folia.